Morgen is het zover! - Reisverslag uit Terneuzen, Nederland van Anne Roos - WaarBenJij.nu Morgen is het zover! - Reisverslag uit Terneuzen, Nederland van Anne Roos - WaarBenJij.nu

Morgen is het zover!

Door: Anne Roos

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 Juli 2014 | Nederland, Terneuzen

Nog 1 nachtje slapen en dan is het zover... Voor een maand naar Ghana. Meemaken hoe de mensen daar leven. Ik hoop dat ik wat voor hen kan betekenen en hun leven iets mooier kan maken, maar ik weet zeker dat ik ook heel veel van ze ga leren!

Samen met een groep vrijwilligers ga ik aan het werk. Ik zal de eerste twee weken verblijven bij een gastgezin in Cape Coast. Ik ben ontzettend benieuwd hoe het er daar aan toe gaat. Voor zover ik nu weet hebben ze daar in ieder geval nog een "normaal" toilet. Daarna zal ik twee weken verblijven bij een dominee in Akuapem Hills, waar het allemaal nóg primitiever is. Het is nog niet helemaal duidelijk wat ik precies ga doen, maar ik zal onder andere op scholen en in weeshuizen werken. In de ochtenden zal ik vooral gaan bouwen/renoveren en verven en in de middagen zal ik activiteiten en spelletjes doen met de kinderen. Ik hoop dat ik ze wat Engels kan leren en dat we vooral heel veel plezier kunnen maken.

Met een grote groep vanuit Nederland vertrekken we morgen vanaf Schiphol. Afgelopen dinsdag hebben we elkaar ontmoet en ideeën uitgewisseld. Toen bedacht ik me dat ik echt nog wel heel wat moest regelen... Nu is het alweer vrijdag en ben ik al een stuk verder met de voorbereidingen. Ik heb een tas vol met medicijnen ingeslagen, maar hopelijk heb ik die niet nodig. Zo meteen alles in m'n koffer doen en hopen dat het allemaal past.

Ik zal proberen af en toe is wat van me kan laten horen als ik in Ghana zit, maar ik kan het niet garanderen. Nu snel verder met de voorbereidingen!

Veel liefs,

Anne

  • 11 Juli 2014 - 13:09

    Iris:

    We hebben er zin in!!

  • 11 Juli 2014 - 15:30

    Wil Elhorst:

    lieve Anne, dini en ik wensen je een hele goede reis en een goed verblijf in Ghana wees voorzichtig, maar dat zul je wel vaker hebben gehoord, hou je ogen goed open en ik hoop dat het een mooi leerproces voor je zal worden. xxx dini en wil

  • 11 Juli 2014 - 17:44

    Angela:

    Heel veel succes en plezier meis!

  • 11 Juli 2014 - 20:58

    Miriam:

    Hoop dat je een geweldige tijd hebt! Take care.
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 11 Juli 2014
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 3265

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk Ghana

Landen bezocht: